Caritas Ontmoetingscafé

Handen die polsen vasthouden vormen een cirkel

Ontmoeting centraal bij Caritas ontmoetingscafé

Wilt u graag een praatje maken of heeft u behoefte aan een luisterend oor? Of wilt u de krant lezen en het nieuws met anderen bespreken? Heeft u moeite met Nederlands en wilt u graag in een ongedwongen sfeer met anderen oefenen? Moet er kleding hersteld worden, maar weet u niet hoe of heeft u geen naaimachine? Voelt u zich eenzaam en heeft u behoefte aan gezelschap? Of zoekt u naar een plek om even op adem te komen in de hectiek van alledag?

Kom dan naar het Caritas ontmoetingscafé in de Emmaus kerk, een plek waar iedereen, gelovig of niet, jong of oud, Nieuwegeiner of nieuwkomer, zich thuis mag voelen en zijn of haar verhalen, hobby’s en talenten kan delen.

Rode Draad Atelier

Een naaiclub. Er zijn een naaimachine en een lockmachine aanwezig. Wie thuis zo’n naaimachine niet heeft, mag bij ons langs komen om zelf kleren te repareren (of laten repareren). Het is in principe gratis of tegen de minimale onkostenvergoeding. Een bescheiden bijdrage aan de projecten van “Dare to Care” is van harte welkom. Het ingezamelde geld gaat eerste instantie naar de materialen en benodigdheden van het naai-atelier. Als het goed loop, wordt de bijdrage aan andere mooie initiatieven besteed zoals een keer een maaltijd voor eenzamen verzorgen.

Wanneer/Waar

Elke donderdagochtend, tussen 10.00 en 12.00 uur, Merelplein 2, 3435 CC in Nieuwegein.
Tegenover de tramhalte Antoniusziekenhuis.

Loop gewoon eens binnen, de (gratis) koffie/thee staat klaar, het gaat om ontmoeting!

Nadere informatie

Diaconaal assistent: Agnes Vos-Leung
Bereikbaar via e-mail van de diaconaal assistent.