Zwaaiende handen met opengewekte harten erin

Veel organisaties draaien op vrijwilligers. Dat geldt zeker ook voor de kerk. Elke week weer zetten vele tientallen mensen zich met heel hun hart en ieder met zijn of haar eigen talenten in voor hun geloofsgemeenschap. Maar ook als kerk stuiten we op het probleem: waar haal je nog nieuwe vrijwilligers vandaan?

Daarom het verzoek: ziet u in onderstaand overzicht een activiteit waarvan u denkt, dat lijkt me leuk of dat heb ik altijd al graag willen doen en daar heb ik nu tijd voor, stuur dan een mail naar het algemene mailadres van de Emmaus kerk.
Vergeet niet de contactpersoon van de betreffende activiteit te vermelden! Die contactpersoon neemt dan zo snel mogelijk contact met u op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

• Bezorggroep BIJeen Contactpersoon Nelly van Veenendaal
    • Ongeveer eens in de zes weken verschijnt er een nieuwe editie van ons kerkblad BIJeen. Een groep enthousiaste vrijwilligers zorgt ervoor dat die op tijd bij u thuis bezorgd wordt.
  • Bloemengroep Contactpersoon Lida Daalhuizen
    • De bloemengroep verzorgt de bloemversieringen in de kerk. De bloemengroep, die uit slechts twee leden bestaat, maakt wekelijks vier bloemstukken. De bloemversiering op het altaar sluit zo veel mogelijk aan bij en verbeeldt de lezingen van dat weekend. Daarnaast onderhoudt deze groep de planten in de Emmaus kerk.
  • Koffiegroep Contactpersoon Anita Koopman
    • Deze groep is echt onmisbaar. Elke week zorgen de dames van de koffiegroep ervoor dat er na de viering een kopje koffie/thee klaar staat. En de lunches, die bij speciale gelegenheden plaats vinden, verlopen vlekkeloos dankzij hun onvermoeibare inzet.
  • Kosters Contactpersoon Huub Rutte
    • De Emmaus kerk telt momenteel vijf kosters. Bij toerbeurt zorgen zij ervoor dat de deuren van de kerk tijdig open gaan en dat alles voorbereid is en klaar staat voor een waardig en soepel verloop van de vieringen.
  • Lectoren Contactpersoon Hans de Vries
    • Vier lectoren lezen, volgens een in overleg samengesteld lectorenrooster, de eerste en tweede lezing, de voorbeden en de mededelingen. De evangelielezing is voorbehouden aan de voorganger.
  • Onderhoudsgroep Contactpersoon Gerrit van Veenendaal
    • Moet er iets gebeuren, iets vervangen worden of een technische klus worden gedaan? De onderhoudsgroep staat paraat. Zelfs voor de  aanleg van twee nieuwe toiletruimtes draaien ze hun hand niet om. Kortom mensen met gouden handen!
  • Postbezorging Contactpersoon Frank Borgart
    • Er wordt niet zo heel veel post meer verstuurd, het meeste kan tegenwoordig via email. Maar als dat wel nodig is wordt dat zoveel mogelijk zelf bezorgd zodat we de portokosten kunnen besparen.
  • Schoonmaakgroep Contactpersoon Hans de Vries
    • Een gebouw als de Emmaus  kerk met zoveel verschillende ruimtes is zelfs voor een schoonmaakgroep een hele klus.
    • De groep bestaat nu uit vier personen die één keer in de zes weken op donderdagmiddag samen komen om te werken.
      Daarom een dringende oproep aan mannen en vrouwen die graag de handen uit de mouwen steken. Vele handen maken immers licht werk.
  • Tekstgroep Contactpersoon Hans de Vries
    •  Drie van de vier lectoren zijn ook actief als lekenvoorganger in de tekstgroep. Eens in de vier tot zes weken verzorgen zij met een vierde ‘collega’ een woord- en communieviering. Zij bereiden die viering met veel zorg en toewijding samen voor en twee tekstgroepleden gaan vervolgens daarin voor.
  •  Tuingroep Contactpersoon Piet de Punder
    • De Emmaus kerk kent niet veel eigen tuin, maar het eiland in de vijver wordt door de tuingroep bijgehouden. Helaas bestaat deze groep nog maar uit een persoon, extra hulp is zeer welkom.